Daisypath Wedding tickers

yie yie poodaah (sila baca dalam lenggok tamil)

ofis aku ada dua jenis fon

i- direct line : fon biasa yang sama macam kat umah korang sume tuh, yang ble coll segala number.

ii- ofis fon: fon yang ble dial je ext num, tak ble call out kecuali num yg start 03-xxxxxxxxx, tapi instead of 03, kene dial 09 -xxxx xxxx.

aku punye position kat ofis nih ceni

ada dua watak yang membuatkan aku n zeha tetekan apabila mereka menggunakan direct line

Puan XX : berbangsa india, umur 40++
Haji XY : berbangsa melayu, umur 50++


Puan XX
  1. suka menggunakan tefon direct line dengan kadar yang lama, setakat 10 minit tuh memang sungguh rare la
  2. suka bercakap kuat
  3. bahasa percakapan - BM + English + Tamil (hanya jika dia call orang india)
  4. suka juga begelak ketawa dengan kuat
korang bayangkan la manglish pon orang da bising sebab merosakkan bahasa, nihkan pulak manglishmil (malay + english + tamil). tekanan!!

minimum perbualan plak tak kurang dari 10 minit. kadang2 smpai sejam. aku dengan zeha macam biasa la mula la mengajuk, or buat muka and even time betting (meneka berapa lama dia akan cakap fon)

tapi kalo ada sepul lagi kejam, zeha cakap sepul siap buat transkrip perbualan lagi ahahaha kejam.


Haji XY
  1. suka menggunakan tefon direct line dengan kadar yang lama, setakat 10 minit tuh memang sungguh rare la
  2. suka bercakap kuat
  3. bahasa percakapan - BM + English
  4. suka juga marah2 or argue dengan kuat. aku dengar pon jadi tetekan
ciri2 memang hampir sama dengan Pn XX tapi tekanan kurang sket la sebab dia jarang menggunakan fon n sepul tak sampai tahap buat transkrip perbualan. aku n zeha pon tak penah nak bet berapa lama dia akan cakap fon

kadang2 je aku akan buat muka n cakap "ishk kene letak dalam kotak rahsia la fon tuh"


kesimpulannya

tak ada pape significant pon ape yang aku bebel nih hanya sekadar meluahkan tekanan mendengar orang berbual kat fon dengan suara yang kuat. sama macam tengok movie. tengah2 syok feeling tiba2 orang sebelah fon berbunyi, kuat plak tuh. pastu layan berborak plak. nak je ku hempuk2 huhhh

jadi kesimpulannya: hormatila space orang laen.

0 comments:

Back to Home Back to Top .: E.t.e.r.n.a.l.P.e.a.c.e :.. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.