Daisypath Wedding tickers

raya vs makan


raya pada aku skang other than bekumpul ramai2 kat kampung
maaf2 sikit
adalah tentang MAKAN

1st day of raya aku rasa not less than 7 round makan
tuh tak masuk mengunyah2 kuih raya, kerepek dan kek bagai

2nd day of raya cherry berry yang terlampau
makan kuih sebiji pon da sakit perut
tapi dok makan tak ingat dunia gak
mak buat soto, mau tak mengadap?

3rd day of raya tak makan pon tak rasa lapar
bfast makan nasi goreng sesudu dua je
lunch tak makan
tapi langsung tak rasa lapar!
mungkin makanan 2 hari tuh tak abes proses lagi kot

hasil dari perkara di atas, saya naek 3 KILO.!!!

semalam ada sambutan raya peringkat kementerian
saya yang berniat untuk berdiet pon tidak dapat menahan nafsu
makan kambing bakar 1 pinggan!!
tapi saya makan tuh je, ramai sangat orang
menyampah nak beratur!
harap je da tua, bkejaya tapi makan pon tak reti beratur, tau la makanan free tapi tak payah la nak berebut macam orang kebulur 18 hari tak makan.
MEMALUKAN!!

terkenang time sekolah jadi pengawas, bila rehat jaga barisan beli makanan kat kantin, sah2 la sape potong barisan akan aku ketuk kepala dengan sudu. ok tipu, paling GK (gila kuasa) pon aku maki, nak extreme tulis nama la bagi kat ckgu displin
padan muka!

hari nih plak ada sambutan kat ofis
sah2 la kat ofis nih makanan selalu nye melimpah ruah
konsep kat ofis aku nih mudah
buat potluck. senang, banyak dan sedap!
sia2 la kalo tak makan dengan bersungguh-sungguh kan?

kesimpulannya:
penurunan berat badan pada bulan puasa ada lah nothing compare dengan kenaikan berat badan selepas hari raya. sebulan tuh makan terjaga, seminggu je raya segala tuh hancur musnah, bagai pantai dilanda badai cewahhhh

4 comments:

k.e.r.i. said...
September 24, 2010 at 10:22 AM

ko kawen bulan 12 ni eh?

*rasanya ko dah bagitau, tapi aku lupa haha*

n u t t said...
September 24, 2010 at 10:25 AM

ko tunggu kat tv nanti wakil majlis raja2 akan buat pengumuman
haha

haah 11/12/2010
SAVE THE DATE.!!!!!!!!

[silkyhazwan] said...
September 25, 2010 at 9:22 AM

sile buat fitting sekali lagi
sempat lagi beli kain tambahan ni

Back to Home Back to Top .: E.t.e.r.n.a.l.P.e.a.c.e :.. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.